Wednesday, September 16, 2009

Gumbiranye ati ini...



Semalam adalah hari yang agak bermakna buat aku walaupun sikit kelam kabut sebab kerja aku yang lingkup..huhu. Sebenarnya semalam ada Majlis Apresiasi Puisi dan Forum Bicara Kemerdekaan a.k.a Majlis Penutup Sambutan Bulan Kemerdekaan. Macam-macam persembahan ada-deklamasi sajak, koir, dan nyanyian puisi oleh En. Hanifah.

Pukul 10 acara Forum Bicara Kemerdekaan pun start. Moderator forum pensyarah dari IPGM kite orang gak iaitu Dr. Abdul Shattar pastu panel dia lak ada 3 orang profesor yang sangat terkenal lagi berkaliber iaitu Prof Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim,Prof Dato' Dr. Hajah Ramlah Binti Adam dan Prof. Dato' Dr Nik Anuar Bin Nik Mahmud. Aku paling suke skali time Prof Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay bercakap. Santai sangat. Memang best dengar tak de la rasa stress sangat. Prof pun pandai tarik perhatian pendengar tu lah yang menariknye tu.

Acara kemuncak tang semua orang tunggu-tunggu mestilah time penyampaian hadiah. Kelas aku menang dua hadiah. 1st tempat kedua pertandingan menghias kelas and 2nd dapat tempat kedua pertandingan membuat banner. Memang best lah.

Yang paling tak sangka skali bila diumumkam ilustrasi kulit buku aku dapat hadiah saguhati. Dalam entry yang lepas aku ada masukkan ilustrasi tu. Memang sangat2 tak sangka sebab kulit buku tu aku buat dalam masa 1jam setengah je dah tu simple sangat...hehe

Senior aku Sifu Paan dapat tempat 1st, tempat 2nd classmate aku yang dapat si Sepool and tempat 3rd aku nye junior yang dapat si Sepet Haziq...hehe




Trofi tu bukan aku punye. Eksyen je.hehehe...Aku punyer yang dalam kotak hitam tu sebatang pen Alan D'Lois.

No comments: