Thursday, May 19, 2011

Hobi sy menjahit...sekian


Assalamualaikum...hye..hye..hye sume...pekabo eh blogger2 sume. Harap2 sihat la ek semua nye. Ok for this entry aku nk cite pasal hobi. Sume orang ada hobi kn. Jadi blogger pn 1 hobi jugak tuh. Bagi aku pulak kalo rajin aku suka jahit-jahit. Jahit lah pape pn bantal ke soft toys ke doll ke xpn keychain yg kecik2 tu. Masa mula nak jahit 2 memang b'kobar2 tapi bila jahit nanti fikir...isk asl x siap2 lg nih... Mn nye nak siap kalo menjahit mulut nye asek nk sok sek2...huhuuu bercakap aje keje nye...mmg kompem lah menjahit 2 xsiap2.. Tapi bila siap je mmg rasa sronok sgt. Ni ad pic antara hasil-hasil jemari seni ku...hehehee


ni adalah mata buatan sendiri dengan menggunakan kain felt yg dibeli di blog

barang-barang menjahit....

tadaaaaa....

the twin domo...the blue n the yellow 1. I had make it by my self. Yg ujong skali 2 member aku gelar jenglot...Adehhh...sadis tol kn nama dia..huhuuuu

Semua toys ni aku jahit time study week...kental xkental aku nih...huhuuu sj menghilangkan bosan bila dh stress stdy. Kain-kain yg aku guna ni pulak juz cotton flannel yg aku beli kat kedai nyonya sebelah pejabat pos kuala lipis 2. Kedai nyonya 2 mcm2 ada..xsangka u...huhuuu Tapi nyonya 2 x panggil kain ni cotton flannel, die panggil kain benang panas. Kenapa...???aku pun xtaw sebab nye...yang lain-lain 2 mcm mata n mulut aku juz beli je polyster flannel kt blogshop2. Tapi 4 da yellow domo aku guna butang. Butang ni pun dibeli di kedai nyonya td...heheheee

4 comments:

ftn said...

awak xmention pasal domo saya la..
heee
(nak gak sibuk2)

En. W said...

cantiknya patung2 itu, nak tempah boleh?? nak bagi kat adik kesayangan :)

patung tu sama dgn gambar profail Cik Amelia ya, gambar apa sebenarnya tu?? hm..

amie said...

fafa.shumel:ok...domo yg coklat 2 awk pny...

en.w: nk tempah..???bole2 xdek mslh..heheheee... yep sama cm sy nye profile pic..patung2 nama nye domokun tp pggl domo je...patung ni watak kartun jepun...dh lama tp baru femes...huhuuu

En. W said...

oh, Domokun
mula-mula saya cari Domo di En. Wikepedia, saya tak dapat apa-apa maklumat. Taip ja Domokun, baru saya tahu Domo tu maskot untuk salah satu stesyen televisyen di Jepun.

kalau dari Jepun tu, saya cuma tahu Doraemon dengan Shin Chan sahaja, hehehe :P